09120981253 info@hamidasri.ir

سئو چیست ؟

به طور خلاصه اگر بخواهیم علم سئو را تعریف کنیم میتوان گفت : ” سئو (search engine optimization) تمام اموری و فعالیت هایی است که باعث می شود رتبه ی وب سایت شما در موتور های جست و جو ارتقا پیدا کند.

 

اگر شما در علم سئو تازه  وارد هستید ، احتمالا سوالاتی از  این قبیل برایتان پیش آمده است :
  • زمان:  یادگرفتن سئو چه مدتی طول می کشد ؟
  • تراکم منابع :  منابع و اطلاعات زیادی در اینترنت موجود است، از کجا شروع به یاد گرفتن سئو کنم؟
  • اطلاعات متضاد: اگر به دو نظر متفاوت رسیدم ، به کدام یک اعتماد کنم؟
  • ترس از مباحث فنی و تخصصی: حتما باید در علوم رایانه متخصص باشم تا موفق شوم؟
  • روش سئو : کلاه سیاه؟ کلاه سفید؟ خاکستری؟ یا همه ی آن ها؟
  • تحصیلات: آیا برای آنکه یک کارشناس سئو شوم، نیاز به تحصیلات رسمی دارم؟

” جان مولر” ، یکی از مشهورترین وبمستر های دنیا می گوید: ” آپدیت ها و الگوریتم های گوگل تقریبا هر روز تغییر می کنند”. این امر سئوکاران مجبور می کند که همیشه بروز باشند و حتی اگه برای مدتی قوانین تغییر نکنند باز هم مطالب جدیدی برای آزمایش کردن و فراگیری وجود دارد.

برای آنکه کامل ترین مقاله ی مربوط به علم سئو به زبان فارسی را به نگارش درآوریم از نقل قول ها و توصیه های بزرگترین متخصصان سئوی دنیا استفاده کردیم که در لیست زیر این افراد معرفی شده اند:

 

آموزش رایگان یا به همراه پرداخت هزینه

سئو علمی بسیار گسترده است که هیچکس نمیتواند ادعا کند همه چیز ان را می داند، در واقع علم سئو وابسته به آزمون و خطاست. معمولا هیپچ دانشگاهی سئو را به طور رسمی آموزش نمی دهند. شما می توانید هر آنچه برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو نیاز دارید به طور آنلاین بیاموزید. در واقع گرفتن مدرک در علم سئو غیر ضروری است. سئو یک علم خودآموز است و شما می توانید از منابع موجود در اینترنت برای فراگیری سئو استفاده کنید که تمام ان ها در این مقاله جمع اوری شده  شما به صورت “رایگان” می توانید از آن استفاده کنید.

 

فلسفه  ی یادگیری

بهترین راه یادگیری هر علمی آن است که به صورت عملی آن را فرا بگیرید، سئو هم از این قائده مستثنی نیست.

 

” هیچ ایرادی ندارد که برای یاد گرفتن دست های خودتان را آلوده کنید.”

Will Critchlow

Will Critchlow, Founder and CEO @ Distilled

برای عملی کار کردن در سئو باید از دانش خود استفاده کنید و تمرین کنید ، این امر در دو جنبه امکان پذبر است که هر دو را جداگانه توضیح می دهیم:

  • یک شغل ساده در یک شرکت خدمات سئو پیدا کنید
  • دانش خودتان را در وبسایت خودتان به کار بگیرید و تمرین کنید

 

کار کردن در شرکت خدمات سئو به دو روش امکان پذیر است :

  1. کار کردن به صورت عادی در محل شرکت
  2. دور کاری

مزیت راه اول این است که شما در محلی قرار می گیرید که افراد متخصص زیادی حضور دارند ، این باعث می شود سرعت یادگیری شما زیاد شود.

 

مهم ترین چیزی که مرا مجاب می کند یک نفر را برای گروهم استخدام کنم این است که یک دید کلی نسبت به تکنولوژی داشته باشد و توسعه ی وب را درک کند و تصمیم بر یادگیری بیشتر و بیشتر داشته باشد.

Kyle Elrod
Kyle Elrod, SEO Manager @ Bigwing Interactive

تمرین کردن روی وبسایت شخصی خودتان یکی از بهترین راه های یادگیری سئو است. شما می توانید بر روی وبسایت خودتان آزمون و خطا را به راحتی انجام دهید.همینطور تجریباتی که  در این راه کسب می کنید بسیار ارزشمند خواهند بود.

داشتن وبسایت شخصی مهم ترین اصل است ، مهم نیست در چه موضوعی باشد یا چه رتبه ای داشته باشد،بلکه باغث می شود شما مشکلات وبمستر ها را بشناسید و کوچک ترین تغییر در وضعیت بازدیدکنندگان برایتان مهم باشد.

Rob Kerry
Rob Kerry, Co‐Founder and Chief Strategy Officer @ Ayima
من همیشه توصیه کرده ام که یک وبسایت وردپرسی بسازید و شروع به تمرین مبانی سئو و تولید محتوا روی آن کنید. این یک تمرین فوق العاده است.
Jim Bader
Jim Bader, Senior Director of SEO @ Vertical Measures

 

تضاد اطلاعات در سئو

متخصصان سئو بر این باور هستند که در این علم تضاد های زیادی در اطلاعاتی که منابع مختلف به شما ارائه می دهند وجود دارد.  این امر در راستای سه دلیل اصلی است :

  1.  همانطور که در بخش اول اشاره کردیم ،علم سئو به سرعت تغییر می کند ، اطلاعاتی که ۶ ماه پیش درست و کاربردی بوده اند ممکن است امروز ارزشی نداشته باشند.
  2.  گوگل و دیگر موتور های جست و جو ، الگوریتم ها ی خود را مخفی نگه می دارند ، تمام اطلاعاتی که ما به دست اورده ایم از آزمون و خطا بوده است. مشکل این روش آن است که اگر ترفندی قابل باور به نظر برسد به سرعت توسط سایرین تقلید می شود، بدون آنکه دلیل و سند موثقی پست آن باشد.
  3. اگر یک استراتژی سئو برای یک وبسایت مفید باشد، به آن معنا نیست که همین استراتژی برای وبسایت های دیگر هم جواب دهد.

چگونه تضاد اطلاعات در سئو را مدیریت کنیم ؟

  1. فقط به منابع موثق استناد کنید !  منابعی که در این مقاله استفاده شده اند همگی از منابع معتبر و مشهور علم سئو هستند.
  2.  به آمار ها و آنالیز ها توجه کنید ! اگر به چیزی مشکوک هستید خودتان آن را آزمایش کنید !
  3. منابع مختلف بخوانید !  سعی نکنید تنها به اطلاعات یک منبع که به آن علاقه دارید استناد کنید ، منابع مختلف را بخوانید  و سعی کنید اطلاعاتتان ترکیبی از همه ی آن ها باشد.
  4. آزمایش ، آزمایش و آزمایش بیشتر !  تمام چیزی که می خوانید را کورکورانه دنبال نکنید.

کدام کلاه  سئو را انتخاب کنیم؟ ” سفید” ،”  سیاه” یا ” خاکستری” ؟

کلاه سفید ، کلاه سیاه و کلاه خاکستری نام هایی هستند که در واقع قوانین و چارچوب های مختلفی که در سئو بکار می روند را توضیح میدهند. سئو ی کلاه سفید قوانین گوگل و سایر موتور های جست و جو را مو به مو رعایت می کند، کلاه خاکستری از اینکه فقط  در برخی جاها قوانین را دور بزند ترسی ندارد و کلاه سیاه به طور کامل قوانین برایش اهمیتی ندارند !

متخصصان سئو روش کلاه سفید را بسیار زمانبر می دانند، تا زمانی که شما قوانین را رعایت می کنید نگران آن نیستید که گوگل و سایر موتور های جست و جو شما را جریمه کنند. اگر شما در سئو تازه کار هستید، بهتر است استراتژی کلاه سفید را در پیش بگیرید.

به هرحال ، شما نمی توانید به استراتژی های سیاه و خاکستری بی توجه باشید، این روش ها توسط افراد زیادی در حال استفاده هستند و  شما را در مدت زمان کوتاهی به موفقیت و نتیجه  ی دلخواه می رسانند ولی احتمال جریمه شدن شما توسط موتور های جست و جو بسیار بالاست ! به هرحال شما به عنوان یک متخصص سئو می توانید در این روش ها اطلاعات بسیار زیادی درباره ی روش کار موتور های جست و جو و قوانین رنکینگ آن ها بیاموزید. اطلاعاتی که حتی در روش کلاه سفید می توانند به شما کمک کنند.

چالش های شروع یادگیری سئو

بسیاری از افرادی که قصد شروع یادگیری سئو را دارند در میان منابع و اطلاعات بیشکار دچار سردرگمی می شوند، تا حالا به آن فکرکرده اید که چرا  تا این حد اطلاعات گوناگون در مورد علم سئو در اینترنت وجود دارد؟

این امر به این خاطر است که ” تولید محتوا و بدست اوردن رتبه ی مناسب در گوگل ” کاری است که سئو  انجام می دهد. پس باید درک کنید که دنیای وب در حال رفتن به سمتی است که مقدار بسیار مضحکی از اطلاعات نه چندان مفید در زمینه هر موضوع در حال تولید شدن است ، زیرا وبمستر ها برای بهبود سئو به کمیت محتوا های خود در هر موضوع توجه می کنند.

 

در بخش زیر شما ما مطالبی را که معتقدیم بهترین منابع شروع یادگیری سئو هستند را برای شما توضیح داده ایم:

 

مفاهیم پایه را به خوبی درک کنید

یادگرفتن مفاهیم پایه علم سئو فقط در چند ساعت از طریق منابع زیر امکان پذیر است،با فراگیری این مطالب به راحتمی می توانید یک متخصص سئو شوید. این مطالب برای شما مفاهیم اصلی سئو را معرفی می کند و توضیحاتی را در مورد نحوه ی کار موتور های جست و جو می دهد.

  1. How Search Works – این یک ویدیوی ۳ دقیقه ای از  Matt Cutts از مدیران ارشد گوگل است که در آن توضیحاتی در باره ی نحوه ی کار گوگل و مفاهیمی مثل  ” ایندکس” و  ” ربات های گوگل”  ارائه می دهد
  2. The Beginner’s Guide To SEO – این راهنما از وب سایت Moz  یکی از بهترین مطالبی است که میتواند در ابتدای  یادگیری علم سئو به شما کمک کند.
  3. Search Engine Book  – این راهنما را دقیقا بعد از راهنمای قبلی شرکت  Moz بخوانید تا مطالبی که یاد گرفته اید را بهتر درک کنید.
  4. Google Search Engine Optimization Starter Guide  – این راهنما توسط شرکت گوگل نوشته  شده است و شامل تمرینات بسیار خوبی برای وبمستر ها در زمینه ی سئو است.

 

"چگونه

یافتن کلمات کلیدی مناسب

یافتن کلمات کلیدی مناسب پروسه ای است که در آن  شما به دنبال عباراتی می گردید که بیشترین مقدار را در کوئری های موتور های جست و جو در یک  موضوع خاص داشته اند. روش های مختلفی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد ولی نمیتوان گفت کدام یک بهترین روش است. در واقع انتخاب روش بستگی به موضوع کار شما، بودجه شما و اهداف شما دارد.

به عنوان یک متخصص سئو برای آنکه به خوبی بتوانید بهترین عملکرد را در یافتن کلمات کلیدی داشته باشید، باید انواع  عبارات جست و جویی  را  به خوبی بشناسید :

  • جست و  جوی واکنش گرا : شامل زمانی است که خریدی اتفاق می افتد ، ثبت نامی انجام می گیرید یا واکنش ها ی دیگری که توسط فرد جست و جو کننده انجام می گیرد.
  • جست و جوی اطلاعاتی : زمانی که جست و جو کننده به دنبال اطلاعات خاصی در یک موضوع می باشد.
  • جست و جوی هدایت شده : زمانی که فرد جست و جو کننده به دنبال یک وبسایت خاص می گردد.

 

راهنماهای زیر به شما کمک می کند که در فرایند انتخاب کلمات کلیدی عملکرد بهتری داشته باشید و مخاطبین خود را بهتر بشناسید :

  1. How to Do Keyword Research  – این آموزش شما را آماده می کند که فعالیت هایتان  در زمینه کلمات  کلیدی را بر اساس هدف مشخصی که  تعیین کرده اید هدایت کنید.
  2. Keyword Research for SEO: The Definitive Guide  –  این آموزش که توسط Brian Dean  نوشته شده است چند استراتژی مشخص در امر یافتن کلمات کلیدی را به شما معرفی می کند و به  شما آموزش می دهد که چگونه از آن ها برایرسیدن به اهدافتان استفاده کنید.

تحقیق درباره ی رقیبان

تحقیق درباره ی رقیبان در موضوعی که بر روی سئو آن کار می کنید از ضروری ترین وظایف یک متخصص سئو محسوب می شود. این کار به این جهت مهم است که می توانید با استراتژی ها ی رقیبان خود آشنا شوید که این امر به چند دلیل مفید است :

  • چرا چیزی که قبلا وجود داشته است را اختراع کنید؟ اگر شما بتوانید از طریق مهندسی معکوس بفهمید قوی ترین وبسایت های مربوط به موضوع شما از چه روش های برای کسب رتبه بهتر تبعیت می کنند ، یک نقشه ی کامل برای رسیدن به موفقیت را در اختیار خواهید داشت.
  • به شما نشان می دهد رقیبان شما در چه موضوعاتی کم کاری و غفلت کرده اند و  به شما اجازه می دهد روی همان موضوع مانور دهید.
  • به شما ایده های خوبی درباره منابعی که می توانید از آن ها برای بهبود رتبه  ی خود استفاده کنید می دهد.

در اینجا راهنما های فوق العاده ای که به شما کمک میکنند به خوبی رقیبانتان را مورد تحقیق و تفحص قرار دهید معرفی کرده ایم :

 

 

سئوی داخلی

سئوی داخلی در واقع اقداماتی است که بر روی بهینه سازی المان های داخلی یک وبسایت مانور می دهد. این امر شامل راه های گوناکونی است که  ساختار یک وبسایت براساس آن شکل گرفته و کدنویسی شده است. به عنوان یک وبمستر و متخصص سئو، همانقدر که محتوای سایت برای شما مهم است. به همان مقدار نیاز دارید که کنترل کاملی بر روس المان های داخلی وبسایتتان داشته باشید.

راهنما های زیر برای درک بهتر این موضوع به شما کمک می کنند :

  • On‐Page SEO: Anatomy of a Perfectly Optimized Page (2017 Update) –  این راهنما به زبان ساده مفاهیم سئوی داخلی را برای شما توضیح  می دهد.
  • Onsite SEO Guide  –  اگر شما بر روی این لینک کلیک کنید ، می توانید این راهنما را دانلود کنید، Matt Diggity  در این راهنما آزمون هایی که برای سئوی داخلی وبسایت خودش انجام داده است را جمع آوری کرده است ، با مطالعه ی این راهنما می توانید بفهمید چه ترفتد هایی برای او مفید بوده است.
  • On Page SEO: A (2M Keyword) Data Driven Analysis  –  این مقاله از سایت ahrefs  یکی از بزرگترین و کامل ترین مقالات موجود درباره ی سئوی داخلی است، این مقاله به شما درک درستی درباره ی اهمیت  المان های مختلف در سئوی داخلی وبسایت می دهد.
  • On Page Ranking Factors –  این مقاله ار سایت Moz  تفاوت های  المان های مهم و اهمیت آنها در سئو را توضیح می دهد.

سئوی خارجی

سئوی خارجی در واقع  اقدامات و استراتژی هایی  هستند که  “خارج” از وبسایت شما انجام میگیرند و باعث می شوند رتبه ی وبسایت شما در موتور های جست و جو افزایش یابند. زمانی که کسی از سئوی خارجی صحبت می کند. در واقع به اقدامتی مثل ” لینک بیلدینگ ” و سایر تکنیک هایی که وبسایت شما را برای رتبه ی بهتر آماده می کند اشاره می کند.

راهنما های زیر برای درک بهتر این موضوع به شما کمک می کنند :

  • Off‐Page SEO: What It Is and How To Crack It – این مقاله توسط Joshua Hardwick اصول سئوی خارجی را مطرح می کنند و چند تکنیک را برای عملکرد بهتر در این امر معرفی می کند.
  • The Noob Friendly Guide to Link Building  – n در این مقاله David McSweeney  به خوبی شما را به مقدمات این امر آشنا می کند و منابع مهم و جامعی را پیش روی شما قرار می دهد.
  • Link Building For SEO: The Definitive Guide (2017 Update)  – بعد از کلیک کردن روی این لینک ، ابتدا با این جمله مواجه می شوید : ” بر هیچکس مخفی نیست که لینک بیلدینگ مهم ترین مهارتدر سئو است”.  Brian Dean به خوبی در این مقاله ترفند های مهم در این مهارت را برای شما توضیح می دهد.
  • The Complete Guide to Outreach: 52 Curated Sources  –  هدفمند و موثر کار کردن مهم ترین بخش فعالیت  در لینک بیلدینگ است ، این مقاله شما را با تخصصی ترین مباحث فعالیت هدفمند آشنا می کند.

 

 

چگونه متخصص سئو شویم ؟

سئوی تکنیکال و رسیدگی به وبسایت

سئوی تکنیکال به جنبه های فنی سئوی داخلی مثل سرعت سایت، قابلیت ایندکس شدن و سازگاری با تلفن همراه اشاره دارد. کلمه ی “تکنیکال” بسیاری از مردم را در مقابل این زمینه از سئو  می ترساند.

اجازه ندهید ترس به شما غلبه کند. این بخش از علم سئو آنقدر ها هم که به نظر میرسد ترسناک نیست و یک متخصص سئو هم مثل شما یک انسان عادی است. !!

برای درک و پیاده سازی سئوی تکنیکال، نیازی نیست که یک توسعه دهنده خبره باشید  که یک رزومه  ی فنی قابل توجه دارد .شما فقط باید مایل باشید که وقت بگذارید و مشکلات پیش رویتان را جز به جز حل کنید.

اگر شما در حال انجام های سئوی تکنیکال هستید و پیدا برای حل یک مشکل در دردسر افتاده اید ، این روند را دنبال کنید:

  • از گوگل کمک بگیرید ! مقدار زیادی از اطلاعات آنلاین وجود دارد که شما گام به گام برای حل یک مشکل فنی سئو راهنمایی می کند.
  • اگر شما نمیتوانید از طریق Google یک پاسخ پیدا کنید. از یکی از جوامع مختلف سئو در فیس بوک کمک بگیرید (این گروهها در بخش ادامه آموزش ذکر شده است).این جوامع معمولا بسیار مفید و شناخته شده هستند و شما به عنوان یک متخصص سئو به آن ها نیاز دارید. اگر آنها به طور مستقیم به سوال شما پاسخ  ندهند، احتمالا شما را در مسیر درست قرار می دهند.
  • اگر مسئله سئوی تکنیکال بیش از حد شما را کلافه مند و شما نتوانید راه حلی پیدا کنید، می توانید به یک سایت مانند Upwork بروید و کسی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

در اینجا چند راهنما برای آشنا شدن با تکنیک های سئو و بازرسی وب سایت وجود دارد:

  • Ultimate Guide: How to Make a Website in 2017  – وردپرس یک نرم افزار است که  ساختن وب سایت ها را آسان ساخت.بهترین بخش این سرویس آن است که شما نیازی به دانستن نحوه کد نویسی یک وبسایت برای برای استفاده از وردپرس ندارید.این راهنما به شما در فرآیند راه اندازی وب سایت مراجعه می کند.
  • Ultimate WordPress SEO Guide for Beginners (Step by Step)   –   ا۲۸ % از وب سایت های اینترنتی از وردپرس استفاده می کنند.یادگیری وردپرس و نحوه انجام جستجو در پلت فرم یک مهارت لازم برای هر جستجوگر است.یادگیری وردپرس و نحوه انجام سئو در  این پلت فرم یک مهارت لازم برای هر سئوکاراست.
  • Learn HTML and CSS  –   دو زبان HTML و CSS مهم ترین زبان های طراحی وب هستند.لازم نیست بدانید چطور این زبانها را از ابتدا بنویسید، اما درک چگونگی ویرایش HTML و CSS یک مهارت ارزشمند برای سئوکاران است.این دوره توسط Codecademy آموزش بسیار خوبی است که  این دو زبان را به شما معرفی می کند.
  • Step‐by‐Step “Technical SEO” Checklist  – این پست توسط رایان استوارت تدوین شده است که شما را برای چک کردن جامع و یازرسی سئوی تکنیکال آماده می کند. در این پست، او هر بخش موارد قابل بازرسی را تعریف می کند و سپس توضیح می دهد که چطور باید آن را تکمیل کرد.
  • The Technical Audit Checklist Made For Human Beings – در این پست توسط Distilled، شما یک لینک را به یک صفحه گوگل پیدا خواهید کرد که دارای چک لیست بازرسی های سئوی تکنیکال و لینک هایی به منابع مفید در امر چگونگی تکمیل هر چک باکس است.

ابزار های سئو

ابزارهای سئو برای هر کمپین سئو ضروری هستند. این ابزار هامی توانند زمان شما را ذخیره کرده و اطلاعات ارزشمندی از وبسایت خود و وب سایت های رقیبتان به  شما ارائه دهند.

نیازی به گفتن ندارد که یادگیری نحوه استفاده از این ابزار بسیار مهم است.در بخش زیر  ابزار های مفیدی برای  سئو معرفی شده اند است که توصیه می کنیم یاد بگیرید و از آن استفاده کنید.

  1. Google Analytics – گوگل آنالیتیک اطلاعات را از وب سایت شما جمع آوری و گزارش می دهد.برای یادگیری Google Analytics، دوره آموزشی گوگل را بررسی کنید.
  2. Google Search Console -این ابزار همچنین به عنوان Google Webmaster Tools شناخته شده است، این سرویس وب به شما امکان می دهد تا وضعیت وب سایت خود را نظارت کنید. این سرویس شرکت گوگل از ضروری ترین سرویس هایی است که یک متخصص سئو از ان استفاده می کند. در این لینک یک پست در مورد نحوه تنظیم آن و شروع به استفاده از آن قرار داده ایم.
  3. Bing Webmaster Tools – این سرویس وب دقیقا همانند ابزار Google Webmaster است، اما برای هر دو موتور جستجوی بینگ و یاهو استفاده می شود.در این لینک یک راهنمای نحوه استفاده از آن قرار داده ایم.
  4. Pingdom Site Speed Tool–  یک وبسایت سریع از مهم ترین شاخص ها برای ارزیابی سئو و تجربه ی کاربری است،این ابزار زمان بارگذاری وب سایت شما را نشان می دهد و در افزایش سرعت وب سایت شما کمک می کند.
  5. Screaming Frog– این ابزار وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و عناصر کلیدی سئوی داخلی را تجزیه و تحلیل می کند. در این لینک یک راهنما برای استفاده از این ابزار قرار داده ایم.

Ahrefs Tool Suite-از این ابزار می توان برای تحقیق کلمه کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینک ها، اکتشاف محتوا، تجزیه و تحلیل رقیب و موارد دیگری استفاده کرد. هچنین با این ابزار ها می توانید میزان دشوار بودن یک کلمه کلیدی را کشف کنید.

چگونه متخصص سئو شویم ؟

تجزیه و تحلیل و گزارش در سئو

توانایی سنجش موفقیت پروزه ی سئوی شما بسیار مهم است. یک متخصص سئو ردیابی و مدیریت داده های وبسایت مورد نظرش را از طریق Google Analytics و Google Search Console انجام می دهد. تعدادی دیگر سیستم عامل تجزیه و تحلیل وجود دارد، اما این دو سرویس وب پایه ای ترین سرویس ها برای تجزیه و تحلیل در سئو هستند.

بهینه سازی نرخ تبدیل

سئو فرایندی است که ترافیک را به وبسایت شما تزریق می کند،اما اگر شما نمی توانید این ترافیک را به فروش، ایمیل، و غیره تبدیل کنید، هیچ دلیلی برای داشتن ترافیک وجود ندارد.به این ترتیب بحث  بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) به میان می آید.

امروزه در امر جست و جو ، همه چیز شخصی سازی شده و منحصر به فرد است ،بنابراین به کارمندانتان یاد بدهید که همانند یک کاربر فکر کنند،آنچه را یک کاربر می بیند ببینند ، در واقع  در این امر مفاهیم پیش بینی شده مهمتر از آموزش های فنی است.

kate-morris- کسینوس
Kate Morris, Director of SEO @ Craftsy

CRO فرایندی است که از بازخورد کاربر، تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل ها برای بهبود نرخ تبدیل در وب سایت شما استفاده می کند. اگر هدف وب سایت شما به عنوان یک متخصص سئو این است که بازدیدکنندگان را برای تکمیل یک فرم تماس هدایت کنید، نرخ تبدیل مساوی است با تعداد افرادی است که فرم را تکمیل کرده  تقسیم بر کل ترافیک وب سایت شما .

این راهنمای CRO توسط Qualaroo مقله ای کامل اس که اصول اولیه CRO را توضیح می دهد و گام های عملی را برای بهینه سازی وب سایت شما برای بهینه سازی نرخ تبدیل انجام می دهد.

استمرار یادگیری

تخصص در علم سئو نیازمند آن است به طور مداوم یک دانش آموز باشید.به دلیل اینکه  الگوریتم های شرکت های موتور جستجو  به سرعت تغییر می کند .در اینجا برخی از منابع بسیار جذاب برای ادامه یادگیری سئو و تبدیل شدن به یک متخصص در این علم وجود دارد :

گواهینامه ها

گواهینامه ها در صنعت سئو اهمیت زیادی ندارند. شما بدون هیچ مدرکی می توانید یک متخصص سئو باشید. تنها گواهینامه ای که باید در هنگام یادگیری سئو دنبال کنید گواهینامه فردی گوگل آنالیز (GA) است{این آزمون در ایران برگزار نمی شود}.این مدرک به شما تمام قابلیت ها و ویژگی های که گوگل آنالیز ارائه کرده است نشان می دهد. در این لینک اطلاعاتی در مورد چگونگی این آزمون به دست می آورید.

گروه های فیسبوکی

فیس بوک جامعه بسیار فعال در صنعت سئو دارد. به گروه های فیس بوک زیر بپیوندید سؤال بپرسید تا در علم سئو بروز بمانید.

  1. Digital Marketing
  2. Digital Marketing Questions
  3. White Hat SEO
  4. SEO
  5. Local Client Takeover
  6. Lion Zeal Mastermind
  7. Proper PBN Group
  8. NicheHacks.com Private Mastermind Group

پادکست ها

پادکست ها برای یادگیری علم سئو عالی هستند. مخصوصا زمان هایی که در حال سفر هستید یا در اتوبوس یا تاکسی حضور دارید. در اینجا چند پادکست مفیدبرای یادگیری سئو قرار داده ایم :

  1. Duct Tape Marketing
  2. WebmasterRadio.FMSEO ۱۰۱
  3. Search Engine Nerds
  4. Webcology
  5. The Digital Marketing Podcast
  6. Search Talk Live
  7. The Agents of Change
  8. Marketing School
  9. PNR: This Old Marketing
  10. Experts On The Wire
  11. Lion Zeal Show

وبلاگ ها و وب سایت ها

وبلاگ ها و وب سایت ها احتمالا مهم ترین منبع یادگیری برای همه ی نکات سئو هستند. آن هم بدون توجه به سطح مهارت شما به عنوان یک متخصص سئو. در اینجا ۱۰ وبلاگ که باید دنبال کنید معرفی کرده ایم :

  1. The Google Blog
  2. Ahrefs Blog
  3. Search Engine Land
  4. Search Engine Journal
  5. Search Engine Watch
  6. Backlinko
  7. Moz Blog
  8. Search Engine Roundtable
  9. SEOBook
  10. Marketing Land

کتاب ها

علم سئو به سرعت تغییر می کند و  کتاب ها عملا به سرعت از رده خارج می شوند. اکثر آموزش های سئو ی شما باید از منابع آنلاین باشد. اما چند کتاب وجود دارد که به شما در درک تاریخچه سئو، وظایف یک متخصص سئو، موتورهای جستجو و نحوه تغییر سئو در طول سال های گدشته کمک می کند.

  1. The Art of SEO (هنر سئو)- این کتاب توسط جمعی از یزرگان علم سئو نوشته شده است ، در واقع می توان آن را کتاب مقدس متخصصان سئو نامید. این کتاب بیش از ۹۰۰ صفحه است و ابتدا در مقدمه ای مبانی موتورهای جستجو و جستجوگرها و سئو را توضیح می دهد و سپس به موضوعات پیشرفته تر گسترش می یابد.
  2. The Search: How Google and Its Rivals Rewrote the Rules of Business and Transformed Our Culture— این کتاب تاثیرات پایدار فناوری جستجو را بر فرهنگ و صنایع در سراسر جهان توضیح می دهد. این کتاب توضیح میدهد که گوگل چگونه به جایگاه فعلی خود رسید و شما رابه درک عمیقی از نحوه  ی تغییر دادن اینترنت توسط موتورهای جستجو  می رساند.

کانال های یوتیوب

اگر از ویدیو لذت می برید، در اینجا برخی از کانال های YouTube که عضویت در آن ها برای شما مفید است قرار داده ایم :

  1. Backlinko
  2. Ahrefs
  3. Google Webmasters
  4. Google Analytics
  5. Search Engine Journal
  6. Eric Enge
  7. WEBRIS

 

وبسایت Meetup.com

Meetup.com یک وبسایت است که به کاربران اجازه می دهد جلسات گروهی خود را در حین یک موضوع خاص تسهیل کنند. به این جلسات میتاپ گفته می شود. حضور در میتاپ های سئو در منطقه ی شما راهی بسیار عالی برای یادگیری بیشتر در مورد این علم و ارتباط با متخصصانی که در نزدیکی شما زندگی می کنند است.

گروه های میتاپ را در سرتاسر کشور دنبال کنید، مطمئنا اطلاعاتی که همچون الماس ارزمند هستند خواهید یافت.

greg-lucas
Greg Lucas, Senior Partner @ Over The Top SEO

سخن پایانی

یک فرد تازه کار که به دنبال یادگیری علم سئو است، میتواند مقالاتی مانند این را بخواند، اما اقدامات لازم را انجام نخواهد داد،.زیرا آنها توسط ی مقالاتی در مورد نحوه ایجاد پول در اینترنت وسوسه می شوند.کسانی که عظمت سئو را درک می کنند.راهی برای یادگیری بدون درنظر گرفتن مشکات خواهند یافت.

پاریس چیلدرن، موسس و مدیر عامل شرکت Hop-Online اظهار دارد  که یکی از ضروری ترین مهارت هایی است که او در یک نامزد بالقوه برای آژانس خود می بیند “کنجکاوی ذهنی – دانستن آنچه که آنها نمی دانند و تمایل به پر کردن شکاف دانش است”.

حالا شما باید بدانید که چه چیزی نمی دانید.زمان پر کردن شکاف های دانشتان توسط خودتان فرا رسیده است. !!

منبع سایت : https://cosinos.ir

5/5 - (1 امتیاز)