09120981253 info@hamidasri.ir

معرفی تلویزیون اینستاگرام IGTV

اپلیکیشن IGTV اینستاگرام رسما رونمایی شد تا امکان آپلود ویدئو در این شبکه اجتماعی محبوب تا یکساعت افزایش پیدا کند.در ادامه با گروه حاتم طهرانی همراه باشید تا با امکانات تلویزیون اینستاگرام یا همان IGTV بیشتر آشنا شوید تا در کسب و کار خود و ارتباط با مشتریان از آن استفاده کنید.

این پلتفرم در ابتدا درهمان اپلیکیشن اینستاگرام فعال شد و در حال حاضر شما می توانید اپلیکیشن مستقل آنرا نیز بصورت جداگانه دانلود نمایید.

این پلتفرم محدودیت‌های ویدئویی اینستاگرام را تاحدی برطرف کرده و به این ترتیب می‌توانید ویدئوهایی تا حداکثر مدت زمان یک‌ساعت را در آن به اشتراک بگذارید. به این ترتیب این محدودیت زمانی بسیار کمتر از محدودیت ۱۵ ثانیه‌ای در استوری یا یک دقیقه‌ای در پست‌هاست و این عالیست.

ویژگی‌های ویدئوهای تلویزیون اینستاگرام IGTV چیست؟

همان‌طور که گفتیم یکی از ویژگی‌های اصلی مدت زمان یک‌ساعته ویدئوهاست. البته در ابتدای عرضه کاربران عادی به مدت ۱۰ دقیقه محدود هستند و ویدئوهای یک‌ساعته محدود به صفحات تأیید شده و با فالور زیاد است. اما در آینده قرار است این محدودیت برای کاربران عادی هم از بین برود.

ویژگی اصلی دوم این پلتفرم عمودی بودن ویدئوهاست. برخلاف یوتیوب یا ویدئوهای درون پست‌ها که به شکل افقی هستند اینستاگرام ویدئوهای عمودی مشابه استوری را هدف گرفته است. شاید دلیل این تصمیم اینستاگرام رقابتی غیرمستقیم با یوتیوب باشد و از آن‌جا که اینستاگرام کاربران موبایلی را هدف گرفته و ما اکثراً گوشی‌های خود را عمودی در دست می‌گیریم این رویکرد بسیار منطقی به نظر می‌رسد، البته شما می توانید با اپلیکیشن هایی نظیر InShot Video Editor ویدئوهای خود را بصورت افقی قرار دهید.

در این اپلیکیشن پس از وارد کردن ویدئو (Import) باید در بخش Fit گزینه Ratio را بر روی ۹:۱۶ (عمودی) تنظیم کرده و سپس از حالات موجود Fit یا Top و Bottom را انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید ویدئو را هم با ابزار Rotate بچرخانید.

کانال های مختلفی در این پلتفرم به چشم می خورد که توسط سازندگان ایجاد شده اند. زمانی که شخصی را در اینستاگرام فالو کنید، کانال وی نیز برای شما نمایش داده می شود.

چگونه در تلویزیون اینستاگرام IGTV کانال بسازیم؟

با این‌که IGTV بخشی از اینستاگرام محسوب می‌شود برای قرار دادن ویدئو در آن نیاز به ساخت کانال دارید. با هر اکانت تنها می‌توانید یک کانال بسازید و ساخت کانال هم بسیار آسان است.

کافیست در IGTV اینستاگرام روی آیکن چرخ‌دنده ضربه بزنید و گزینه Create Channel را انتخاب کنید. حالا با رد کردن صفحه راهنمایی با دکمه‌های Next سرانجام مجدداً Create Channel را بزنید.

چگونه در تلویزیون اینستاگرام IGTV ویدئوهای خودرا قرار دهیم؟

پس از این‌که وارد IGTV شدید روی دکمه تصویر پروفایل خود کلیک کنید. حالا می‌توانید ویدئوهای خود را مشاهده کرده یا با لمس گزینه + ویدئوی جدیدی را اضافه کنید. توجه کنید که ویدئوها از گالری گوشی شما بارگذاری و آپلود خواهد شد و تنها مواردی به نمایش درمی‌آید که عمودی باشند و مدت زمان آن‌ها بین ۱۵ ثانیه تا ۱۰ دقیقه باشند. (پشتیبانی از ویدئوهای طولانی‌تر بعداً برای همه کاربران اضافه خواهد شد.)

پس از انتخاب ویدئو گزینه Next را بزنید و سپس در صفحه نهایی می‌توانید عنوان، توضیح و یک تصویر برای کاور انتخاب کنید. همچنین اگر صفحه فیس‌بوک خود را به اکانت اینستاگرام لینک کرده باشید با فعال کردن گزینه Make Visible on Facebook Page ویدئوی شما در فیس‌بوک هم به نمایش در می‌آید. سرانجام با انتخاب گزینه Post ویدئوی شما به راحتی منتشر خواهد شد.

چگونه ویدئوهای اینستاگرام IGTV را تماشا کنیم؟

برای ورود به بخش IGTV کافیست دکمه شکل تلویزیون را در صفحه خانگی (کنار دکمه دایرکت) فشار دهید. همچنین وقتی یکی از افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید ویدئویی در IGTV بگذارد اینستاگرام به شما اطلاع خواهد داد.

با ورود به IGTV در اینستاگرام می‌توانید ویدئوهای کاربران را تماشا کنید. این بخش به چند زیربخش ویدئوهای افرادی که آن‌ها را فالو می‌کنید (Following)، ویدئوهای محبوب (Popular)، ویدئوهای برای شما (For You) و Continue Watching برای ادامه تماشای ویدئوهای قبلی تقسیم شده است.

جالبتر اینکه درست مانند پست‌ها می‌توانید ویدئوهای IGTV را نیز لایک کنید، روی آن‌ها کامنت بگذارید یا آن‌ها را به شکل پیام دایرکت برای دوستانتان ارسال کنید و این فوق العاده است.

چگونه از تلویزیون اینستاگرام IGTV برای رونق کسب و کار خود  و ارتباط با مشتریان استفاده کنیم؟

شرکت ها و کسب و کارهای مختلف می‌توانند در ویدیوهای تلویزیون اینستاگرام IGTV به منابع و وبسایت‌های دیگر هم لینک بدهند و از آن به عنوان ابزاری تبلیغاتی استفاده نمایند. یعنی شما می توانید توضیحات بیشتری را از کاربردهای محصولاتتان ارائه دهید و لینک مستقیم به صفحه همان محصول بدهید تا کاربر به راحتی بتواند خرید خود را انجام دهد.

همچنین شما می توانید خدمات خود را به آسانی معرفی کنید و مطمئن باشید که تمام دنبال کنندگان،متوجه فیلم جدید شما خواهند شد.

شما می توانید مراحل ثبت سفارش در سایت خود را توضیح دهید، مصاحبه ای با مشتریان خود انجام دهید و یا حتی پشت صحنه هایی از شرکت خود را درج کنید.

ضمنا به نظر می‌رسد که امکان درآمدزایی مستقیم تولیدکنندگان محتوا از IGTV هم جزو برنامه‌های اینستاگرام باشد که البته جزئیاتی در مورد چگونگی این کار در دسترس نیست. IGTV می‌تواند به پلتفرم خوبی برای دیده شدن و کسب شهرت تولیدکنندگان محتوا تبدیل شود که می‌توانند در آینده از آن درآمدزایی هم داشته باشند.

شما از امکانات فوق العاده تلویزیون اینستاگرام IGTV چه استفاده ای خواهید کرد؟

 

نویسنده: حمید حاتم طهرانی

Rate this post