کارگاه تبلیغات هوشمند
دانیل جی استاریچ معتقد است تبلیغات اثری است که بوسیله یک شخص یا یک موسسه معین انتشار می بابد و هدف آن نفوذ در عقاید و افکارمردم است .برای رسیدن به این هف بایدتکنیک ها و تاکتیک هایی را تعریف شده و اثر بخش داشته باشیم .تبلیغ عاملی ارتباطی برای تاثیر بر مخاطب و تغییر نگرش ،انگیزش،دانش و رفتار اوست در واقع می توان تبلیغات را تاکتیک و تکنیک نفوذ در عقاید مردم و تعیین رفتار آنها تعریف کرد . بدون تردید هدف اصلی از تبلیغات، برقراری ارتباط مناسب با مخاطب و متقاعد کردن آنها برای خرید محصول است در تبلیغ در یک رابطه غیرشخصی یک پیام با صرف هزینه به گروهی معین ارسال میشود تا نهایت آن کالا و خدمات عرضه و فروخته شود. تبلیغ با روشهای مختلف و پنهانی سعی بر تبدیل مخاطب بالقوه به یک مشتری بالفعل دارد
تبلیغ عنصر مهمی برای معرفی محصول يا خدمت به شمار میرود و با تاثیر از پیشرفت تکنولوژی تغيير و تحول بسیاری پیدا کرده است. اما این تغییرات ماهیت اصلی تبلیغ را که معرفی امكانات و پتانسيلهاى يك محصول يا خدمت است را هرگز تغییر نداد و همچنان در مسیر اصلی خود در حال حرکت است. شناساندن کالا و خدمات در رسانههاى مكتوب، ديدارى و شنيدارى، حضور در نمایشگاهها و انجام ملاقاتهای تجاری روشهای مختلفی از تبلیغات است. روزگاری نشریات مكتوب، رادیو و تلویزیون به عنوان ابزار مهم تبليغات محسوب مىشد ولى امروزه دیگر فناوری اطلاعات با در اختيار گرفتن متن، صدا، تصوير و فيلم روشهاى نوينى را براى تبلیغ به وجود آورده است.فناورى با تحليل دادهها و انتخاب مخاطب موجب بهينهسازى روشها و هدفمندتر شدن رويهها درعرصه تبليغات شده و توانسته عرصهاى گستردهتر از مخاطبان را تحت تاثير قرار دهد. تبليغاتى كه با استفاده از ابزار فناورى انجام ميشود را در اصطلاح تبليغات هوشمند یا اينترنتى میگویند. تبلیغات هوشمند نوعی از تبلیغات است که تنها بر اساس رفتار بازدیدکنندگان نمایش داده میشود. افزايش دقت در تبليغات هوشمند باعث شده بتوان با هر ميزان بودجه، ارزانتر و ماندگارتر محصول يا خدمتى را در گسترهاى وسيعتر معرفى و مخاطب مورد نظر را انتخاب كرد.
در این کارگاه مفاهیم اصلی حوزه تبلیغات ،الگوهای تبلیغاتی نوین و هوشمند مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و مخاطبین با آخرین تکنبکها و تاکتیکهای تبلیغاتی و همچنین برنامه ریزی جهت کمپین تبلیغاتی آشنا خواهند شد