E-A-T مخفف کلمه Expertise Authoritativeness Trustworthiness است که هر کدام از این کلمات به معنی تخصص, مسئولیت پذیر و قابل اعتماد بودن است.که متخصصین سئو نام این الگوریتمE-A-T گذاشتند.
نام E-A-T از کجا آمد؟
متخصصین سئو نام این الگوریتم را E-A-T گذاشتند که مخفف کلمات زیر است:
Expertise (تخصص): چقدر مدیر سایت یا نویسنده مطلب در مورد مطلبی که در سایت موجود است اطلاعات دارد. این مورد برای سایتهای YMYL فوق العاده مهم است که مطالبی که منتشر میکنند شایعه
و بیاساس نباشند. شما باید یک متخصص در زمینه خود باشید. تخصص به این معنی است که باید
مهارت خالق محتوای اصلی را نشان دهید و آن را در محتوا خود ذکر کنید. تخصص برای سایتهای طنز
یا شایعات بسیار کم اهمیت است، اما برای وب سایتهای پزشکی، مالی یا قانونی حیاتی است.
خبر خوب این که هر سایت میتواند تخصص خود را نشان دهد اگر محتوای درست و مفید
برای کاربران باشد.
Authoritativeness (مسئولیت پذیری): اعتبار و مسئولیتپذیری سایت در قبال محتوایی که منتشر میکند
شما باید نشان دهید که یک مقام یا صلاحیت خالق هستید. و شما میتوانید این را از تخصص
نویسندگان و یا خودتان دریافت کنید. اگر صفحه شما یک بحث انجمن یا انجمن باشد، کیفیت مکالمه
در اختیار شماست. مجوها ضروری هستند، اما تجربیات شخصی مانند بررسی نیز وجود دارد.
Trustworthiness(قابل اعتماد بودن): بررسی اینکه چقدر سایت مورد نظر قابل اطمینان است.
ماند امنیت و کیفیت سایت.
شما باید نشان دهید که کاربران میتوانند به خالق یا محتوای اصلی، وب سایت اعتماد کنند.
اعتماد به ویژه برای وب سایتهای تجارت الکترونیک که از کاربران اطلاعات کارت اعتباری
آنها را درخواست میکند، بسیار مهم است. همه چیز در مورد سایت شما باید به کاربران در هنگام بازدید
از سایت احساس امنیت دهد. به عنوان یک نقطه شروع، باید بلافاصله یک گواهینامه SSL را در
سایت خود پیاده سازی کنید زیرا حداقل 70٪ از نتایج صفحه اول از SSL استفاده میکنند (این یکی از بسیاری از سیگنالهای به دست آمده از Google است)
درست است، ما در مورد E-A-T صحبت میکنیم. در ابتدا این اختصار را هنگامی دیدیم که
راهنمای گوگل جستجوی کیفیت در سال 2014 منتشر شد. اما با انتشار رسمی گوگل، اکنون میدانیم که E-A-T حیاتی است. امسال E-A-T یک موضوع بزرگ است. ما خدمات جستجوگرها معامله با گرفتن سایت خود را مطابق با E- A-T ضروریترین عوامل گوگل است.
گوگل اعلام کرده که E-A-T یکی از 3 ملاحظات برتر برای کیفیت صفحه است. بنابراین اگر قبلا به محتوای E-A-T توجه نکردید، باید این کار را بلافاصله شروع کنید.
چرا E-A-T برای صفحات وب بسیار مهم است؟
چرا تخصص، اقتدار و اعتماد بسیار مهم است؟ پس از همه، دستورالعملهای گوگل ریدر کیفیت
رتبه بندی صفحه را تعیین نمی کند.
اساسا، E-A-T ارزش وب سایت را تعیین میکند. خوانندگان کیفیت E-A-T را در هنگام تصمیم گیری
در مورد چگونگی عملکرد یک سایت یا صفحه چه چیزی به آنها نیاز دارد. آنها به دنبال یافتن یک تجربه آنلاین خوب هستند اگر محتوا مطابق با استانداردهای آنها باشد. اگر خوانندگان احساس کنند که یک
کاربر احساس خواندن، به اشتراک گذاری و توصیه محتوا را می کند، این سایت سطح بالایی از E-A-T را به
دست می آورد.
E-A-T بیش از رقابت، خود را به عنوان دلیل برای کاربران سایت شما انتخاب میکنید.
E-A-T می تواند تاثیر مستقیمی بر نحوه دریافت گوگل – و در نهایت رتبه بندی – وب سایت شما داشته باشد.
رابطه بین E-A-T و “پول شما یا زندگی شما”
پس چگونه E-A-T بر بازدیدکنندگان سایت شما تاثیر میگذارد؟
E-A-T نزدیک به آنچه که Google به صفحات “پول یا زندگی شما” YMYL میگوید مرتبط است.
نحوه رتبه بندی صفحات YMYL تغییر یافت. اگر تا به حال کلمه YMYL به گوشتان نخورده است،
شما تنها نیستید. این کلمه مخفف عبارت Your Money or Your Life بوده و اصطلاحی است که
گوگل برای صفحاتی به کار میبرد که میتوانند به طور بالقوه بر خوشبختی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی کاربران تاثیر بگذارد. در واقع این بروز رسانی تاثیر زیادی بر سایتها و صفحاتی دارد که در این دستهبندی قرار میگیرند. صفحات YMYL صفحاتی هستند که موضوعات مربوط به مشاوره پزشکی، مشاوره حقوقی، مشاوره مالی، و مسائلی از این دست را دارند. هر چیزی که میتواند به نفع مثبت یا منفی شادی، سلامت و ثروت کاربر باشد. مثالها عبارتند از:
یک فروشگاه آنلاین که اطلاعات کارت اعتباری شما را میپرسد؛
یک وبلاگ مادری که با مشاوره به والدین کمک می کند؛
یک وبلاگ موسسه مالی با ارائه مشاوره حقوقی؛
یک صفحه بهداشتی پزشکی که لیست علائم یک بیماری نادررا مطرح میکند.
صفحات بالا YMYL سطح بالایی از E-A-T را نشان میدهند. به همین دلیل است که ایمن تر از
زمانی که یک بازدید کننده در هنگام بازدید از یک صفحه احساس می کند، و محتوای آن با جستجوی
پرس و جو آنها مطابقت دارد، بیشتر آن نیازهای E-A-T را برآورده می کند. سایتهایی که واقعا به
ارائه مشاوره مفید یا راه حل مشکل کمک می کنند، این نیازها را به راحتی از سایت هایی که سعی در
بازی کردن سیستم گوگل دارند، برآورده می کنند.
تو چیزی هستی که می خوری
بناباین سایت شما تنها به آنچه که در آن قرار دادهاید مفید خواهد بود. از آنجا که E-A-T در هر
دو سطح صفحه و سطح سایت، شما باید مطمئن شوید که هر بخش از وب سایت شما در تلاش است
تا با نیازهای Google آشنا شود. و اگر صفحات شما به عنوان صفحات YMYL واجد شرایط باشند،
این مهم تر است.
اما فقط کلام ما را برای آن بیفزایید. گوگل میگوید یک صفحه یا سایت که در EAT فاقد آن است،
“دلیل کافی برای ارزیابی یک صفحه با کیفیت پایین” است. بنابراین اگر شما متخصص نیستید، یک
مقام قابل اطمینان، صفحه سایت شما می تواند کم کیفیت در نظر گرفته شود .
شما باید محتوا جذاب، مفید و دقیق را طراحی کنید. و شما باید از E-A-T استفاده کنید تا به نیازهای
هر دو بازه کیفیت و کاربران واقعی برسد. انجام این کار، و شما انجام آنچه که گوگل می خواهد.
مطمئن باشید این صفحه را نشانه گذاری کنید – هرگز نمی دانید زمانی که ممکن است به یک یادآوری
به E-A-T نیاز دارید.
الگوریتم E-A-T گوگل در کل با کیفیت سایت مرتبط است!
هر سایتی که میخواهد رتبه خوبی در موتور های جستجو کسب کند، باید اصول سئو را در همه بخشها رعایت کند؛ به خصوص به الگوریتمهای گوگل توجه زیادی داشته باشد و از دستورالعملهای آنها پیروی کند. الگوریتم E-A-T گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به خصوص اگر سایتهای YMYL را مدیریت میکنید.
نتیجه نهایی
به طور خلاصه، برای پیاده سازی دستورالعمل های الگوریتم E-A-T گوگل باید
کارهای زیر را انجام دهید: سایت خود را مجددا ارزیابی کنید و ببینید آیا باعث
ناراحتی کاربران میشود یا خیر.صفحه “درباره ما” سایت خود را مدیریت کرده
و از اصول الگوریتم E-A-T در آن استفاده کنید.
تجربیات و تخصص خود و تیم تان را به کاربران نمایش دهید.
شهرت و اعتبار خود را مدیریت کنید.
محتواهای جدید و قدیمی را بهتر کنید و از اصول گفته شده بهره بگیرید.
با رعایت اصول بالا، سایت شما از نظر الگوریتم E-A-T گوگل در جایگاه
مناسبی قرار خواهد گرفت و در آینده جایگاه خیلی بهتری را نیز از آن خود خواهد کرد.